reklama

Pozor na priskoré smerovky!

&nbsp &nbsp Za tých pár rokov, čo mám vodičák, som ešte nemal žiadnu dopravnú nehodu. Klop, klop. No kolíziám a škrípaniu bŕzd som sa veru nevyhol. Keď sa mi jedna situácia včera prakticky na chlp rovnako zopakovala, rozhodol som sa, že sa o tom podelím s ostatnými, aby sa poučili na mojej “chybe”.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (95)

&nbsp &nbsp Slovo “chybe” som dal do úvodzoviek zámerne, lebo si nemyslím, že to bola chyba v tom pravom slova zmysle. Ale prejdem k veci.

&nbsp &nbsp Bývam na okraji Nitry v novostavbe, čiže na hlavnej ulici, ktorá vedie do vedľajšej dediny, pribudli nové odbočky k našim domom. Málokto, kto tadiaľto nechodí pravidelne, o týchto odbočkách vie a tak veľa šoférov už relatívne skoro zrýchľuje z predpísaných 60km/h na vyššie rýchlosti.

&nbsp &nbsp Lenže my, domáci, musíme zasa spomaliť, keď sa chceme dostať domov. Možno si už domýšľate, že častokrát dochádza ku kritickým situáciám, keď sa vám auto za vami lepí na zadok. Šofér v ňom totiž očakáva, že začnete zrýchľovať (lebo akože opúšťate mesto), no vy začnete spomaľovať.

&nbsp &nbsp Samozrejme, keby všetci dodržovali bezpečný odstup od auta pred ním, tak by sme nemali čo riešiť. Realita je, žiaľbohu, častokrát úplne opačná.

&nbsp &nbsp Jedným riešením, ako sa s takýmito nespratníkmi vysporiadať, je nadbehnúť si a potom rýchlo spomaliť a odbočiť. Ale toto riešenie sa mi jednoducho nepáči, lebo by som musel pridávať, porušovať predpisy a potom prudko brzdiť.

&nbsp &nbsp Ďalším riešením je oznámiť autu za vami dostatočne skoro, že budete odbočovať (aby sa pripravil, že budem spomaľovať) a teda vyhodíte smerovku už skôr. Toto riešenie sa mi dlho oplácalo. No nedávno som mal kolíziu, keď som vyhodil smerovku ešte o odbočku skôr, do ktorej som odbočiť ešte nechcel. Dôvodom kolízie bolo auto, ktoré sa z tejto vedľajšej cesty chcelo dostať na hlavnú. Keď šofér v tomto aute zbadal, že “blikám”, tak si myslel, že chcem vojsť práve do tejto ulice a vyšiel na hlavnú. Dalo by sa povedať, že mi chcel ešte uvoľniť miesto a uľahčiť odbočovanie. Výsledkom bolo šľapnutie na brzdy a nervy. Ale inak sa našťastie nič nestalo.

&nbsp &nbsp Až neskôr mi v hlave zaplo, že vinníkom tejto kolízie som bol čiastočne aj ja. Ale myslím, že v prípade havárie, by som neniesol žiadnu zodpovednosť, lebo (aspoň pokiaľ viem) smerovka nie je smerodajný údaj, že budete meniť smer. Myslím, že smerovka má len informatívny charakter. Ak sa mýlim, tak ma opravte. A vôbec, ak si z autoškoly ešte dobre pamätám, tak šofér smie vojsť na hlavnú cestu, len ak si jednoznačné istý, že je voľná. A preto si ani nemyslím, že moje priskoré vyhodenie bola chyba.

&nbsp &nbsp Keď sa mi včera táto situácia opakovala prakticky na chlp presne v inej časti mesta, tak som sa rozhodol, že o tom niečo napíšem. Takže dúfam, že týchto pár riadkov bude mať osoh a že niekomu aj pomôžu. A ktovie, možno mi ešte aj poradíte iné spôsoby ako podobné situácie vyriešiť.

Tak šťastnú cestu!

Adam Hlavačka

Adam Hlavačka

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bakalár informatiky FMFI UK, milovník tanečnej elektroniky, tanca a Vesmíru, ktorý sa často opakuje a preto to chce už všetko spísať. Zoznam autorových rubrík:  VesmírPočítačeOstatné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu