reklama

Klávesnica snov

&nbsp &nbsp Na koľkých klávesniciach ste už písali? A koľko z nich vám vyhovovalo? Ja na mnohých a úplne mi zatiaľ nevyhovovala ešte ani jedna. No za tie roky si myslím, že už viem čo chcem. Takto si ja teda predstavujem moju klávesnicu snov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Nebudem písať žiadne omáčky a prejdem rovno k veci.

&nbsp &nbsp - Základným prvkom, ktorý by podľa mňa mala mať každá klávesnica je veľký enter (6-uhoľník v tvare „L“). Ak toto nemá, tak označím klávesnicu za „shit“ a hneď pozerám po ďalšej. Potom sa zaujímam o to, či má klávesnica aj veľký backspace (veľkosťou zaberá dva klávesy). No a takou poslednou vecou, ktorú si hneď pri klávesniciach všímam je tvar caps lock klávesy. Ja vyžadujem, aby bol caps lock od „A“ oddelený takou priehlbinkou (spredu – nie zhora - má caps lock tvar „L“). Neprítomnosť vytvarovaného caps lock klávesu býva často príčinou jeho neúmyselného stlačenia, čo máva dosť nervy-drásajúce následky. Pre mňa sú toto tri základné veci, ktoré by mala mať každá klávesnica. A to z toho dôvodu, že klávesy enter, backspase a „A“ sú používane asi najčastejšie. Ak má určitá klávesnica tieto tri prvky, pozerám sa po ďalších jej vlastnostiach.

&nbsp &nbsp - Ak som v obchode a môžem si klávesnicu aj vyskúšať, tak to aj samozrejme urobím. Pravdupovediac si klávesnicu bez jej odskúšania ani nekúpim. Stačí však, keď si ju vyskúšam napr. u kamaráta. Vtedy sledujem vlastnosti klávesnice podrobnejšie. Podľa mňa by klávesy mali byť tiché, nízke, mäkké a ľahko stlačiteľné.

&nbsp &nbsp - Tichosť klávesnice ale veľa ľudí podceňuje. No myslím si, že časom každý príde na to, že aj toto je veľmi dôležitá vec. Hlavne, keď sedíte za kompom často, dlho alebo keď máte okolo seba kolegov či spolubývajúcich (na intráku) taktiež za počítačom. Nehovoriac o tom, keď chcete večer spať a brat, sestra alebo už spomínaný spolubývajúci četuje. Alebo keď si chcete v tichosti vypočuť hudbu a aj cez slúchadlá počujete každý jeden úder do klávesnice. Vtedy je tichá klávesnica naozaj na nezaplatenie.

&nbsp &nbsp - Čo sa stlačiteľnosti jednotlivých klávesov týka, tak som za tie roky prišiel na jednu vec. Klávesnica resp. kláves je zlý, keď sa nedá stlačiť aj keď naň tlačíte v rohu. Skúste si to na vašej klávesnici. Zoberme si napr. kláves enter. Skúste ho stlačiť tak, že naň budete tlačiť čo i len nechtom na jeho úúúplnom okraji. Ak enter stlačíte ľahko, v poriadku. Ak ťažko, tak klávesnicu vyhodiť, zahodiť, recyklovať a kúpiť novú! Verte alebo nie, ale bude to dobrá investícia. Lebo predpokladom takejto zlej klávesnice je, že aj ostatné klávesy sa môžu resp. sa budú časom správať rovnako. A toto je zdrojom častých preklepov a bolesti rúk a prstov!

&nbsp &nbsp - Neviem ako vy, ale ja osobne preferujem nízke klávesy. Napr. taká klávesnica z notebooku je veľmi dobrá. Nebolia ma z nej prsty a klávesy sa veľmi ľahko stláčajú. A zatiaľ mám takú skúsenosť, že takéto klávesnice majú mäkké klávesy. Tiež veľmi dôležitá vec, na ktorú sa nedá prísť nijako inak, len si klávesnicu treba vyskúšať. Treba jednoducho cítiť, že či stlačený kláves vyvolá náhly odpor (tvrdé klávesy) alebo postupný – ako keby bol trocha odpérovaný (mäkké klávesy). Ťažko sa to opisuje slovami, na to treba prísť časom a len skúšaním.

&nbsp &nbsp - Voľakedy sa vyrábali klávesnice, ktoré mali trojuholníkový bokorys. Skratka, keď ste sa na klávesnicu pozreli z boku, tak ste videli trojuholník. V súčasnosti sú (asi?) všetky klávesnice robené ako placky a zdvihnúť si ich môžete pomocou nožičiek. No mne sa tento systém jednoducho nepáči. Dôvodom je hrozba zlomenia nožičiek, ich časté zasúvanie (v niektorých prípadoch) a fakt, že mne sa plochá klávesnica zle používa. Tak prečo rovno nezmeniť jej tvar?

&nbsp &nbsp - Multimediálnu klávesnicu som ešte dlhšie obdobie nepoužíval, lebo som si doteraz vystačil s obyčajnou. No viem si predstaviť, že by som to vedel veľmi dobre využiť. Hlavne ovládanie hlasitosti. K multimediálnosti klávesnice možno patrí aj jedna vec, ktorú som zatiaľ videl iba na klávesnici môjho bývalého spolubývajúceho – scrollovacie kolečká! Na jeho klávesnici mal dokonca dve – v oboch horných rohoch. Myslím, že je to veľmi praktické a využiteľné. Hlavne, keď napíšte adresu stránky, stlačíte enter a nemusíte sa načahovať po myši. Ozaj veľmi dobrá vec pre fetišistov klávesníc, ktorí myš používajú len v hrách.

&nbsp &nbsp - Klávesnica by mala byť malá! Niekedy fakt neviem pochopiť, prečo vyrábajú klávesnice, ktoré zaberajú polku voľného miesta na stole. Hlavne tie ich zbytočne veľké okraje, ktoré by sa dali určite zmenšiť. Však prvoradý účel klávesnice je, aby vám slúžila (iba napísanie) a nie aby zavadzala alebo nebodaj bola pekná.

&nbsp &nbsp - Nuž a asi nakoniec by som chcel podsvietenú klávesnicu. Ale nie podsvietené obrysy klávesov (ako to častokrát býva), ale priesvitné klávesy! Alebo aspoň minimálne priesvitné nápisy na klávesoch. Myslím, že v noci je to na nezaplatenie. Možno, že takou dobrou alternatívou by bola Optimus klávesnica, ktorá má v každom jednom klávese zabudovaný malý OLED display. Tieto obrázky sa dajú dokonca ľubovoľne nastavovať. No kým príde táto klávesnica na trh, to si asi ešte počkáme. A jej cena bude určite astronomická.

&nbsp &nbsp Som si všimol, že som nejako neopísal „pravú“ časť klávesnice – klávesy od ľavého (či hlavného?) enteru napravo. Ale je to možno tým, že tú časť klávesnice nejako extra nepoužívam a preto tam nemám ani nejaké extra podmienky.

&nbsp &nbsp Tak toto sú také moje podmienky pre klávesnicu snov. Existuje vôbec taká? Ak áno, hneď kupujem. A vy máte akú klávesnicu snov? Aké máte vy podmienky na klávesnicu? Podeľte sa aj vy a možno spoločne prídeme na ďalšie dobré tipy na kvalitnú klávesnicu.

P.S. Pár obrázkov aj s komentárom o tom, ako by klávesnica určite NEmala vyzerať.

Adam Hlavačka

Adam Hlavačka

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bakalár informatiky FMFI UK, milovník tanečnej elektroniky, tanca a Vesmíru, ktorý sa často opakuje a preto to chce už všetko spísať. Zoznam autorových rubrík:  VesmírPočítačeOstatné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu