reklama

USB kľúče a vírusy? Minulosť! II.

&nbsp &nbsp Tak po dlhšej prestávke mám znova potrebu (a čas) napísať nejaký ten článok do tohto blogu. A znova na túto tému, lebo na ňu chcem znova upozorniť a aktualizovať obsah.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

&nbsp &nbsp Dôvodov mojej potreby napísať tento článok bolo viacero. Po prvé to bol článok na Živé.sk , ktorý jednoznačne označuje USB kľúče ako najväčšie riziko šírenia vírusov. Po druhé to bol fakt, že týmto spôsobom dostali vírusy aj moji kamošši a kamoššky. A nebyť vypnutej funkcie autorun (niekedy označovanej aj ako autoplay) u mňa, tak by som ho dostal aj ja. A ako posledný dôvod bolo nedávne zistenie, že Windows XP Home Edition je stupídny.

&nbsp &nbsp Prvý článok som na túto tému napísal pred niekoľkými mesiacmi tiež na tomto blogu. Kto chce, môže si ho prečítať . Ak neviete o čom teraz píšem, tak vám jeho prečítanie odporúčam.

&nbsp &nbsp Vrátim sa však k poslednému dôvodu, pre ktorý tento článok píšem. Keďže som sa doteraz stretal prakticky iba s Windows XP Professional Edition, netušil som, že Windows XP Home Edition nemá v sebe zabudovaný jeden veľmi dobrý nástroj. Tým nástrojom je „gpedit.msc“. Čiže ak ste chceli vypnúť funkciu autorun na Windows XP Home spôsobom, ktorým som opísal v mojom prvom článku na túto tému, tak vám vyhodilo chybovú hlášku, že taký program neexistuje alebo nedá nájsť. Alebo niečo v tom zmysle. A tam vaše bádanie skončilo.

&nbsp &nbsp Existuje však (myslím jednoduché) riešenie v podobe manuálnej editácie registrov. Nástroj „gpedit.msc“ by vlastne neurobil nič iné, len to, čo tu teraz opíšem. Návod nájdete na tejto stránke (ktorá je vlastne aj zdrojom k tomuto článku) a kto vie po anglicky, tak si už poradí sám. Kto nie, tu je postup:

&nbsp &nbsp Kliknite na Štart – Spustiť (alebo klávesová skratka Windows Key + R) a do nového okna napíšte „ regedit“ (bez úvodzoviek). Otvorí sa vám editor databázy registry. V ľavej časti môžete vidieť tzv. stromy. Postupne rozbaľte (kliknitím na +) tieto položky: HKEY_CURRENT_USER - Software - Microsoft - Windows -CurrentVersion - Policies - Explorer . Označte „Explorer“ a v pravej časti okna vidíte položku s názvom „ NoDriveTypeAutoRun ”. (Ak ju tam nevidíte, tak ju vytvorte kliknutím pravého tlačidla myši na prázdne miesto do pravej časti okna a zvolíte „nový“ – „hodnota DWORD“ a nazvete ju NoDriveTypeAutoRun. Poznámka: nie som si úplne istý slovenskými názvami resp. prekladmi nakoľko ja používam anglický Windows). Dvojkliknutím na túto položku môžete zmeniť jej hodnotu. Pravdepodobne tam máte hodnotu „91“. Ak chcete vypnúť funkciu autorun len pre USB kľúče, tak namiesto „91“ tam napíšte „95“. Pri tejto hodnote bude autorun fungovať aj naďalej u CD/DVD mechaník. Ak chcete vypnúť autorun aj na mechanikách, tak namiesto „91“ napíšte „ b5“. Potvrďte kliknutím na OK. Zatvorte všetko a po reštarte vášho počítača bude funkcia autorun vypnutá. Pre istotu prikladám ešte screenshot.

&nbsp &nbsp Neviem ako je to v prípade Windows Vista, keďže s ňou nemám prakticky žiadne skúsenosti (vyhýbam sa tomuto operačnému systému). Ale myslím, že sa bude dať aplikovať postup z prvého článku, prípadne tento postup. V každom prípade to bude veľmi podobné. A možno to niekto dopíše do diskusie, čo by som veľmi ocenil.

&nbsp &nbsp Na záver asi toľko, že každému odporúčam vypnúť funkciu autorun! Myslím, že pre bezpečnosť počítača je to veľmi dôležité a je to jedna z prvých vecí, ktoré robím po nainštalovaní Windows-u. Myslím, že nepreháňam ak poviem, že možno každý druhý USB kľúč je takto zavírený. A to nehovoriac o USB kľúčoch, ktoré ste zasunuli do verejných počítačov napr. v nejakej kopírovacej službe. Takýmto firmám, ktoré majú verejné počítače, vypnutie funkcie autorun vysoko odporúčam! Aspoň budú mať menej starostí s vírusmi!

Adam Hlavačka

Adam Hlavačka

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bakalár informatiky FMFI UK, milovník tanečnej elektroniky, tanca a Vesmíru, ktorý sa často opakuje a preto to chce už všetko spísať. Zoznam autorových rubrík:  VesmírPočítačeOstatné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu